دریافت(تحقیق ذکر خدا در کلام امام خمینی)

دانلود تحقیق ذکر خدا در کلام امام خمینی, پاورپوینت ذکر خدا در کلام امام خمینی, تحقیق در مورد ذکر خدا در کلام امام خمینی, مقاله ذکر خدا در کلام امام خمینی, دانلود پاورپوینت ذکر خدا در کلام امام خمینی,تحقیق دانش آموزی ذکر خدا در کلام امام خمینی, پروژه,,,تحقیق ذکر خدا در کلام امام خمینی|35028557|cma35012586|
هم اکنون فایل با موضوع تحقیق ذکر خدا در کلام امام خمینی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مشخصات فایل :
موضوع : ذکر خدا در کلام امام خمینی،
قالبندی : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 27


بخشی از متن تحقیق :

ذکر خدا و دوستی نمودن با یکدیگر در راه او دارای چند خصلت است: یکی از
آنها –و آن اعظم از دیگران است- آن است که ذکر کردن بنده خداوند را موجب
شود ذکر کردن خداوند او را... محبت با یکدیگر در راه خدا سبب حب خدا شود. و
این حب نیز نتیجه اش رفع حجب می باشد... محجوب مطلق از وصال نخواهد شد در
شریعت عشق، و بین او و محبوبش حجابی نخواهد ماند.
بدان ای عزیز که تذکر
از محبوب و به یاد معبود به سر بردن نتیجه های بسیاری برای عموم طبقات
دارد... انسان اگر در جمیع احوال و پیشامدها به یاد حق تعالی باشد و خود را
در پیشگاه آن ذات مقدس حاضر ببیند، البته از اموری که خلاف رضای اوست
خودداری کند و نفس را از سرکشی جلوگیری کند. این همه مصیبات و گرفتاری به
دست نفس اماره شیطان رجیم از غفلت از یاد حق و عذاب و عقاب اوست. غفلت از
حق کدورت قلب را زیاد کند و نفس و شیطان را بر انسان چیره کند و مفاسد را
روز افزون کند؛ و تذکر و یاد آوری از حق دل را صفا دهد و قلب را صیقلی
نماید و جلوه گاه محبوب کند، و روح را تصفیه نماید و خالص کند و از قید
اسارت نفس انسان را براند؛ و حب دنیا [را که] منشأ خطیئات و سرچشمه ی سیئات
است از دل بیرون کند؛ و هم را هم واحد کند و دل را برای ورود صاحب منزل
پاک و پاکیزه نماید.
پس ای عزیز، در راه ذکر و یاد محبوب تحمل مشاق
هرچه بکنی کم کردی. دل را عادت بده به یاد محبوب بلکه به خواست خدا صورت
قلب صورت ذکر حق شود...
قلب را عادت بده به تذکر محبوب و دل را عجین کن با یاد حق تبارک و تعالی...
شخص
ذاکر باید در ذکر مثل کسی باشد که به طفل کوچک که زبان باز نکرده می خواهد
تعلیم کلمه را کند: تکرار می کند تا اینکه او به زبان می آید و کلمه را
ادا می کند. پس از آنکه او ادای کلمه را کرد، معلم از طفل تبعیت می کند؛ و
خستگی آن تکرار برطرف می شود و گویی از طفل به او مددی میرسد. همین طور کسی
که ذکر می گوید باید به قلب خود، که زبان ذکر نکرده، تعلیم ذکر کند. و
نکته ی تکرار اذکار آن است که زبان قلب گشوده شود. و عهلامت گشوده شدن زبان
قلب آن است که زبان از قلب تبعیت کند و زحمت و تعب تکرار مرتفع شود. اول
زبان ذاکر بود و قلب به تعلیم و مدد آن ذاکر شد، و پس از گشوده شدن زبان
قلب، زبان از آن تبعیت کرده به مدد آن یا مدد غیبی متذکر می شود ...



مطالب دیگر:
مبانی نظری اختلال لجبازی – نافرمانیمبانی نظری نوجوانیمبانی نظری دردمبانی نظری هوش اخلاقیمبانی نظری نوشتنمبانی نظری سبک رهبریمبانی نظری آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E )مبانی نظری استرسمبانی نظری بهره وریمبانی نظری سبک هویتمبانی نظری هوش سازمانیمبانی نظری بیماری صرعمبانی نظری عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذارانمبانی نظری افسردگیمبانی نظری خلاقیتمبانی نظری تعصبمبانی نظری اضطرابمبانی نظری روش‌های نوین تدریسمبانی نظری جو روانی-اجتماعی کلاسمبانی نظری اقدام به خودکشیمبانی نظری بهزیستی ذهنیدانلود سوالات آزمون ضمن خدمت به سوی فهم قران سوره صفمبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفهپرسشنامه کودک آزاری (مقیاس خودگزارشی)پرسشنامه مقیاس سنجش میزان بهره وری در سازمان