دریافت(تحقیق در مورد مهارت های زندگی 10 ص )

تحقیق در مورد مهارت های زندگی 10 ص ,مهارت های زندگی 10 ص,دانلود تحقیق در مورد مهارت های زندگی 10 ص ,مهارت,های,زندگی,10,صتحقیق در مورد مهارت های زندگی 10 ص |1623619|cma35012586|
هم اکنون فایل با موضوع تحقیق در مورد مهارت های زندگی 10 ص آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .DOC ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 10 صفحه

قسمتی از متن .DOC :

مهارت های زندگی

طبق تحقیقات صورت گرفته در این ارتباط، از 21 درصد افرادی که دچار اختلالات روانی هستند، نشان می دهد که در این میان اضطراب در زنان بیشتر به دلیل استرس های فراوان در اثر چند شغله بودن و تغییرات هورمونی بسیار مشهود است."دکتر نیلوفر مهدوی" افزود: "در حالی که فراگیری مهارت های زندگی برای این قشر جوان بسیار حائز اهمیت است ، بر اساس تحقیقات فوق ، حدود 40 درصد از جوانان این جامعه آماری اعتماد و عزت به نفس کافی ندارند، نیمی زود رنجی و بد اخلاقی را از صفات خود دانسته و 70 درصد از یافتن دوستان دایمی و داشتن رابطه صمیمی ابراز سرخوردگی کرده اند.و یک سوم آنان توانایی برخورد با مشکلات را ندارند ."وی "بهداشت روان را یک حالت رفاه ذهنی، احساس خود توانمندی، کفایت، درک همبستگی بین نسلی، توانایی تشخیص استعداد های بالقوه هوش و عاطفی "عنوان کرد و گفت: در واقع، بهداشت روان، وضعیتی از رفاه است که فرد در این حال توانایی های خود را شناخته و قادر است با اتفاقات معمول زندگی کند."مهدوی ادامه داد:"تعریف بهداشت روان از بعد منفی به حالتی گفته می شود که سلامت روان برابر با نبود اختلالات روانی تعریف می شود که در این حال، پژوهش ها نشان می دهد، آمار اختلالات در سن 18 تا 25 سال کمتر از گروه های دیگر بوده و این مساله حاکی است که با بالا رفتن سن، اختلات روانی بیشتر می شود ." کارشناسان بهداشت روان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: "در پژوهشی که از سوی وزارت بهداشت در این زمینه با در نظر گرفتن حجم نمونه 35 هزار و 14 نفر در گروه سنی 15 سال به بالا در سال 78 انجام شده نشان می دهد، احتمال بیماری 6/17 درصد در گروه سنی 15 تا 24 سال در طرح فوق وجود داشت و به همین ترتیب در گروه سنی 25 تا 44 سال، 8/19 درصد، در گروه سنی 45 تا 64 سال، 25 درصد و در گروه 65 سال به بالا، 31/5 درصد مشکوک به بیماری بوده اند

این کارشناس بهداشت و روان گفت:" زیاد شدن مسوولیت ها ی افراد، تحلیل قوای جسمانی و ایجاد آسیب پذیری بیشتر به عوامل استرس زا با بالا رفتن سن ارتباط مستقیم دارد که این مساله به طور عمده به ایجاد اختلالات، اضطراب و افسردگی منجر می شود."مهدوی میزان اختلالات مشاهده شده در جامعه آماری در این پژوهش را کمتر از سنین بالاتر دانست و افزود:" دیدگاه وزارت بهداشت نسبت به مفهوم سلامت روان بایدجامع تر باشد . برنامه مهارتهای زندگی توسط who ، سازمان جهانی بهداشت پایه ریزی شده است. که به طور عمده به مهارت های ارتباطی بین فردی و اجتماعی ، خودآگاهی، ویژگی های توانایی ،همدلی، حل مسئله و تصمیم گیری تفکر خلاق و نقاد و روش اداره هیجانات شدید نظیر خشم مر بوط می شود . "کارشناس بهداشت روان در وزارت بهداشت درباره اقداماتی که تاکنون این وزارتخانه در همین زمینه انجام داده است، توضیح داد: "این برنامه برای اولین بار در دنیا به صورت برنامه پیشگیرانه از اعتیاد و ایدز با تاکید بر رد پیشنهاد، برگزار شد اما تاثیرات مثبت آن روی مسایلی نظیر ارتباط بین دانش آموزان، رابطه معلم و دانش آموز و غیره، منجر به گسترش برنامه شد."

وی گفت: "این برنامه برای سنین پایین تر، موثر تر واقع شده است. قابل توجه است که در این کارگاههای، جلسه مشاوره برگزار نمی شود و برگزار کنندگان به شرکت کنندگان با شیوه های مهارت آموزی، تواناییهای فوق را آموزش می دهند . "دکتر مهدوی با تأکید بر اینکه طرح قید شده حدود یکسال و نیم ، با گسترش وسیع در اداره سلامت روان آغاز شده ، اضافه کرد :" طرح بهداشت روان جامع نگر، طرح پیشگیری از خودکشی، طرح حمایتهای روانی اجتماعی در حوادث غیر مترقبه، طرح آموزش مهارتهای فرزند پروری و ... از دیگر طرحهای اداره سلامت است که گروه جوانان را نیز به عنوان گروه هدف در بر می گیرد. بهداشت روان، تفکر و رفتار جوانان متأثر از عوامل زیستن و اجتماعی است . فشار روانی نیرویی است که چون بر هر قسمت از بدن وارد شود، کار آن را مختل می کند و موجب بر هم خوردن نظم طبیعی کار و فعالیت در جامعه خواهد شد. "وی افزود : "امروزه مشکلات شغلی و اقتصادی، تغییرات سریعی را به وجود آورده و ارزش های انسانی و اعتقادات امیدبخش گذشته را کمرنگ کرده است . می توان مدعی شد که باید در انتظار ظهور زمینه بعضی از بیماری ها در سطح جامعه بود." مهدوی تاکید کرد : " همچنین، مسایل ناشی از بی عدالتی و تبعیض در محیط کار و زندگی با رشد اعمال خشونت آمیز در جامعه امروز ما همراه شده که باعث ایجاد فشارهای روانی که در نهایت منجر به وارد ساختن لطمه به سلامت و بهداشت روانی انسان خواهد شد.. بنابراین تلاش برای مقابله با نارضایتی های حاصله از این گونه مشکلات اگر به شکل علمی و کاربردی صورت نگیرد، ناموفق خواهد ماند.

تفکر خلاق (نوع ديگر ديدن)

منظور از تفكر خلاق چيست؟ كاربرد آن كجاست؟ چه مواقعي نبايد از تفكر خلاق استفاده كنيم؟ تفاوت ورابطه اين روش تفكري با روشهاي تفكري ديگرچيست؟ چرا بايد ازتفكر خلاق استفاده كنيم؟ اگر از آن استفاده نكنيم چه پيش مي‌آيد؟آيا توانايي تفكر خلاق در همگان وجود دارد، يا تنها عده اي ازآن برخوردارند؟علل متفاوت بودن ميزان شكوفايي آن در افراد مختلف چيست؟عوامل موثر وموانع شكوفا شدن آن، كدامند ؟آيا توانايي تفكر خلاق، اكتسابي است؟ چگونه توانايي تفكر خلاق را به دست آوريم؟ (در خود شكوفا سازيم؟) از كجا شروع كنيم؟... اين سوالات از جمله سوالات مهمي است كه پيرامون تفكر خلاق مطرح هستند. در اين‌جا، ‌جهت آشنايي با اين روش تفكري،قصد داريم به تعدادي از اين سوالات بپردازيم. جهت درك تفكر خلاق، در آغاز مروري بر تعريف تفكر مي‌نماييم.در يك ديدگاه، تفكر،عملي ذهني است و زماني مطرح مي گردد كه ما با مسئله اي مواجه شده و خواستار حل آن باشيم؛ در اين هنگام در ذهن تلاشي براي حل مسئله آغاز مي گردد، كه اين تلاش ذهني را تفكر مي نامند.فعاليت براي حل مسئله ،از مراحلي تشكيل شده است كه از تعريف مسئله بطور شفاف ،روشن و ملموس، شروع، و با پيدا نمودن راه حل هايي براي حل مسئله ادامه يافته و با به كارگيريِ عملي بهترين راه حل يافتن جواب نهايي به پايان مي رسد.هر يك از روشهاي تفكري را مي توان متدهايي دانست كه به كمك آنها، قسمتي از فرايند حل مسئله، با موفقيت طي مي شود.بر اين اساس تفكر خلاق (يا دقيق تر بگوييم، روشهاي تفكر خلاق) شيوهاي تفكريي مي باشند كه به كمك آنها براي حل مسئله، راه حلهاي متعدد و متنوعي ‌مي‌يابيم. از اين طريق احتمال دستيابي به مناسب ترين راه حل بالا مي رود. يكي از تصورات نادرستي كه درباره روشهاي مختلف تفكري به ويژه تفكر خلاق وجود دارد اين است كه: هر يك از اين روشها بايد به تنهايي مسئله را حل كنند و جواب را تعيين نمايند، در صورتي كه هر يك ازانها، تنها قسمتي از كار حل مسئله را به عهده دارند؛ به عنوان مثال تفكر خلاق تنها قسمت راه حل‌يابي را، در فرآيند حل مسئله، انجام مي دهد و حتي با تفكر خلاق بهترين راه حل هم انتخاب نمي شود، تنها راه حل يابي صورت مي‌گيرد. توقع زيادي از روشهاي تفكري، از معضلاتي است كه آن روش تفكري با آن مواجه است.هر روش تفكري، براي قسمت خاصي از فرايند حل مسئله به كار مي‌رود و داراي فضا وحال وهواي ويژه‌اي مي باشد براي مثال در مرحله تنظيم صورت مسئله ويا در مرحله انتخاب بهترين راه حل از ميان راه حل هاي يافت شده ،فضاي ذهني فضايي جدي است .فضاي ذهني در مرحله ايي كه از تفكر خلاق جهت ايده يابي براي حل مسئله استفاده مي‌شود فضايي نرم ،لطيف،شوخ و غير رسمي است؛از خطرات و معضلاتي كه در فرايند حل مسئله امكان آن وجود دارد، رعايت ننمودن اين فضاهاي ذهني است مثلاً در جايي كه بايد جدي بود، ( مرحله انتخاب مناسب ترين راه حل، از ميان راه حلها )شوخ باشيم (يعني فضاي ذهني تفكر خلاق را داشته باشيم )ويا در جايي كه بايد شوخ بود (فضاي لازم براي تفكر خلاق) جدي باشيم .با جرات مي توان گفت كه همگان به نوعي در زندگي با مسئله اي مواجه اند و در نتيجه مجبورند جهت حل آن تلاش نمايند. در موارد بسياري ما داراي مسايل مشابه و مشترك مي‌باشيم مثلاً مسئله تأمين معاش و مسائل خانوادگي و اجتماعي و ... .نتايج حاصل از تلاش افراد مختلف در حل اين مسائل مشترك، بسيار متفاوت است. يكي از دلايل اين تفاوت‌ها را مي‌توان در متفاوت بودن راه حل‌هاي يافت‌شده براي حل اين مسائل، دانست. و اين تفاوت، ريشه در ميزان شكوفا بودن توانايي راه حل‌يابي (تفكر خلاق) افراد دارد. واكنش افراد در مقابل آشكارشدن اين تفاوت، معمولاً جمله‌اي توجيه‌كننده است و آن اينكه: "افراد با هم فرق دارند و توانايي تفكر خلاق ذاتي است و مخصوص عده‌اي خاص، و چون اين توانايي در ما به وديعه گذاشته نشده‌ ‌است، ما نمي‌توانيم موفق باشيم و راه حل‌هاي ويژه‌اي براي مسائل بيابيم." اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه توانايي تفكر خلاق، بالقوه به همگان ارزاني شده و ميزان شكوفابودن اين توانايي است كه در افراد مختلف، متفاوت است؛ و از علل اين تفاوت، تفاوت در ميزان پرداختن و توجه به آن و تلاش در شكوفانمودن آن مي‌باشد. تحقيقات جديد معرف آن است كه تفكر خلاق، اكتسابي بوده و قابل يادگيري؛ با فهم و تسلط بر شيوه‌هاي تفكر خلاق، مي‌توانيم بسيار قدرتمند در جهت يافت ايده، عمل نماييم. از جمله شيوه‌هاي معروف تفكر خلاق، به موارد زير مي‌توان اشاره نمود:

1- روش يورش فکر (تحريک مغزي يا راهگشايي گروهي) Brain Storming

2- مدل سينکتيکس Synectics

3- سؤالات ايده‌برانگيز (فهرست سؤالات يا همان صورت تطبيقي اسکمپر Scamper)

4- تکنيک دلفي Delphi Technique

5- تکنيک گروه اسمي Normal Group Technique

6- تکنيک آينه مورينو

7- تکنيک ارتباط اجباري Forced Association

8- تجزيه و تحليل مورفولوژيک Morphological Analysis

9- گردش تخيلي Speculative Excursion



مطالب دیگر:
📃پاورپوینت بیکاری و تورم📃پاورپوینت فصل ششم کتاب سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز تألیف اسکات ترجمه دکتر میرزائی اهرنجانی با موضوع نظریات محیطی📃پاورپوینت مقدمه ای بر اقتصادسنجي📃پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع ماهيت تحليل رگرسيون📃وعده متقابل بیع (قولنامه)📃استیفاء در قانون مدنی📃سابلیمینال درمان زخم معده و اثنی عشر📃پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت📃پاورپوینت اقتصاد آموزش و پرورش📃پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان📃پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه يافتگي در اقتصاد📃پاورپوینت شاخص های رفاه📃روشهای فهرست نگاری در پایان نامه، کتاب ، مقالات علمی و ...📃پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید📃پاورپوینت بررسی نقش تسهیلات پولی و مالی در گسترش بنگاه های کوچک📃پاورپوینت نظام سرمایه داری📃تحقیق درباره آثار تاریخی دوره اشکانی📃تحقیق درباره آثار رواني و كاركردهاي روانشناسي تبليغات 📃تحقیق درباره اتانول📃تحقیق درباره آثار فسخ عقد بيع در حقوق ايران و كنوانسيون بيع بين المللي 1980📃تحقیق درباره آثار فقهى سيد مرتضى علم الهدى📃تحقیق درباره آثار کیفری فرار از خانه📃تحقیق درباره آثار معمار ژاپني (كنزو)📃تحقیق درباره آثار مهر و محبت به ديگران 📃تحقیق درباره آثار مواد مخدر بر بدن